Jul 3, 2009

The need to listen

It seems like our school's administration finds it hard to listen to students' recommendations. I was reading the minutes of the Institute's comittee, only to be, once again, exasperated by some kind of stubborness:

- " M. Burrin explique que l'idée est de doter l'Institut d'un texte sur les principes et les valeurs qui devraient lier l'ensemble de ses collaborateurs et être appropriés par tous, comme cela se fait dans de nombreuses institutions universitaires."

- "M. Burrin explique que les professeurs sont payés principalement pour faire de la recherche et que l’Institut ambitionne de développer celle-ci, car c’est grâce à elle qu’une institution rayonne et que les professeurs nourrissent leur enseignement."

- "Mme Komar estime important de trouver un équilibre entre les deux, car l’Institut est également composé d’étudiants."

- "Mme Komar suggère d’ajouter sous « Mission » une référence à la « contribution pratique »
des alumni ayant une position importante dans la société."

- "M. Burrin souligne que le texte sur la mission de l’Institut a été élaboré il y a plus d’un an et qu’il serait probablement formulé en des termes légèrement différents aujourd’hui, mais qu'il ne s'agit pas de le réécrire, l'essentiel de la Charte portant sur les valeurs et principes."

Here's the deal, Komar is a student, and she highlights rightly that teaching is important. The administration seems to want to build a reputation by downgrading teaching. It is obviously completely insane. HEID will have a reputation only when its degress become serious ones, when students finish their degrees with a certain satisfaction and a lot of ambition acquired through influential and motivating professors. This is not the case at all now (with very few execptions) and I don't think the direction has the capacity to grasp this concept.

It's obvious from the minutes above that the director is not willing to take seriously any advice coming from the student body. With this attitude, the school is doomed, with good research output or not.

No comments: